e – Twinning projekti
Učiteljica Marijana Šundov na mediteranskom eTwinning seminaru u Francuskoj
Učiteljica razredne nastave Marijana Šundov sudjelovala je na eTwinning seminaru u Montpellieru, Francuska , pod nazivom ‘Umrežavanje s kolegama iz zemalja mediteranske regije’ održanom od 6. do 8. listopada 2017.g., kao jedna od tri predstavnika iz Hrvatske, uz učiteljicu Draženku Kolonić i knjižničara Dejana Šiptara, a seminaru je nazočila i predstavnica Agencije za mobilnost i programe EU Tea Režek.
Seminar je okupio motivirane učitelje iz raznih europskih zemalja s jednakim ciljem – pronalaskom partera za provođenje zajedničkog eTwinning projekta. U sklopu seminara provodile su se radionice s ciljem detaljnijeg upoznavanja eTwinning platforme, posebice Twinspace sučelja, centralnog mjesta za provođenje zajedničkih projekata.
Učiteljica Šundov je predstavila svoju projektnu ideju „Igre naših predaka“. Projekt je naišao na veliku zainteresiranost od strane partnera, stoga je podijeljen u 3 grupe koje će raditi na istoj projektnoj ideji, ali na odvojenim Twinspace platformama. Učiteljica je tako uspostavila partnerske odnose s predstavnicima iz Francuske i Španjolske. Učenici će radom na zajedničkim projektnim aktivnostima učiti o sigurnosti na internetu, istraživati tradicionalne zaboravljene igre na igralištu, demonstrirati ih partnerskim zemljama putem videa i ostalih web alata. To su samo neke od niza aktivnosti. Krajnji cilj je organizacija Mini olimpijade na kojoj će učenici igrati igre svojih partnera, a vidljivi rezultat projekt će biti izrada e-knjige tradicionalnih igara svih partnerskih zemalja.
Učiteljici je ovo jedan od četiri eTwining projekta u kojima sudjeluje u ovoj školskoj godini. Uz to, učiteljica je koordinator novog Erasmus KA1 projekta Oš Pujanki „Let’s aspire to create!“, uz postojeći KA1 projekt „Empowered Teaching for Enhanced Learning“ u kojem sudjeluje i kojeg s koordinatoricom i kolegicom Marijom Čarijom Agoli uspješno privodi kraju.
eTwinning project Let’s be e-citizens!
Tijekom prošle školske godine učiteljica engleskog i talijanskog, Marija Čarija Agoli, je provodila projekt “Let’s be e-citizens!” sa učiteljicama iz Hrvatske iz OŠ Brodarica, OŠ Jastrebarsko i učiteljicama iz Španjolske, Srbije, Grčke i Italije.
Projektom smo osnažili digitalne kompetencije učenika s posebnim naglaskom na sigurnost na internetu, autorska prava te komunikaciju i suradnju. Također smo ojačali kompetenciju stranog jezika i prezentacijske vještine. Ispitali smo učestalost i načine korištenja interneta, osobnu i školsku dostupnost digitalne opreme učenicima u različitim zemljama. Učili smo o kulturama i običajima drugih europskih zemalja. U projektu su sudjelovali učenici 6d razreda.
Kao finalni proizvod izdvajamo elektronsku knjigu o dobrom virusu Goody-u , čiju priču su u potpunosti osmislili, likovno oblikovali I snimili učenici. O priči piše portal za učitelje “Školski portal”, 26. kolovoza 2017. (https://www.skolskiportal.hr/clanak/8271-ucionice-bez-zidova/
Obilježavanje Dana Europe sa projektnim partnerima: https://youtu.be/SlLxQDLGgJs
Održana eTwinning radionica za učenike OŠ Pujanki
Učiteljica i koordinatoeica Erasmus+ KA1 projekta: ”Empowered Teaching for Enhanced Learning,”, Marija Čarija Agoli, održala je dana 10.svibnja radionicu za učenike 7. razreda. Radionica je u skladu s ciljevima projekta,od kojih je jedan i jačanje digitalne kompetencije. Na radionici su učenici naučili kako izraditi kratki film upotrebom aplikacije ”STOP MOTION” na pametnim telefonima i tabletima.
eTwinning radionica profesionalnog usavršavanja “Creative and Cultural Education”, Minhen, 4.-6. svibnja 2017.
Učiteljica engleskog i talijanskog jezika iz OŠ Pujanki, Split, Marija Čarija Agoli sudjelovala je na stručnom usavršavanju- Professional Development Workshop- Creative and Cultural Education u Njemačkoj, Minhenu. Na poziv na natječaj Agencije za mobilnost i programe EU ,ispunila je aplikaciju kojom joj je odobreno sudjelovanje na eTwinning radionici. eTwinning je platforma za učitelje na kojoj se razmjenjuju iskustva sudjelujući u forumima i grupama, rade projekti sa kolegama iz drugih škola, sudjeluju na mrežnim edukacijama i seminarima.
Na radionici su sudjelovali učitelji 24 zemalja, a svaki sudionik na 4 izabrane radionice. Još petero sudionika je bilo iz Hrvatske: Martina Jalšovec (Podturen), Petar Nikolić (Metković), Lana Margetić (Zagreb), Gordana Dragušica (Osijek) te predstavnica AMPEUA Tea Režek.
Ciljevi ovog usavršavanja su: probuditi kreativnost kod učitelja i učenika kako bi se osigurao dinamičniji pristup poučavanju i učenju sadržaja iz glazbene, filmske i opće kulture putem aplikacija na pametnim telefonima i tabletima, objasniti principe međunarodne suradnje na eTwinning i Erasmus projektima.
Obrazovanje o kulturi pridonosi emotivnom i socijalnom razvoju djece i mladih te im pomaže integrirati se u društvo , tj, doprinosi boljoj socijalnoj inkluziji.
Učiteljica će organizrati radionice za učenike i učitelje te im prenijeti znanja stečena na radionici. Također će pokrenuti eTwinning projekt sa školama iz Hrvatske, Slovenije, Belgije i Grčke.
eTwinning projekt
Učenici 4.a razreda s učiteljicom Marijanom Šundov ovu školsku godinu aktivno sudjeluju u eTwinning projektu sa parterima iz Poljske, Turske i Cipra. Više o ciljevima projekta i aktivnostima pogledajte na sljedećoj poveznici:
https://magic.piktochart.com/output/20179123-etwinning-projekt-far-or-close
e-Twinning konferencija „Project Quality“ kontaktni seminar u Poljskoj
Agencija za mobilnost i programe EU je početkom rujna ove godine oglasila e-Twinning natječaje, između ostalih i ovaj koji mi je, kao više-manje iskusnoj „e-twinerici“ bio najzizazovniji – Kvaliteta projekata u Krakowu, u Poljskoj. Napisala sam prijavni obrazac, napravila motivacijski video u alatu Sway i s nestrpljenjem čekala rezultate, koji su bili, na moju sreću, pozitivni. Za ukupno četvero sudionika iz Hrvatske iz osnovnih i srednjih škola su odobrena financijska sredstva za odlazak na ovu konferenciju.
Na konferenciju sam se uputila 20. listopada, te je trajala do 23. listopada 2016. Godine,a pohađala su je ukupno 62 sudionika iz raznih zemalja Europe: Turske, Poljske, Malte, Mađarske, Francuske, Cipra, Bugarske i Hrvatske.
Prvi dan seminara je započeo svečanom dobrodošlicom i predavanjem prof. Wiktora Askansasa o pogreškama koje treba izbjegavati u provedbi projekta, nakon čega je uslijedio eTwinning kviz kojeg je vodio Pawel Czaplinski. Zatim su uslijedile aktivnosti za međusobno upoznavanje sudionika i pronalazak partnera sa sličnim interesima za provedbu zajedničkog projekta. Tako je formirano sedam timova sa sličnim interesima.
Drugi dan seminara su organizirane izvrsne radionice koje su sudionici pohađali podijeljeni u timove: „Quality Labels“, „eTwinning platform for advanced“, „Misic is love in search of a word“, „Student competences“,“ Student motivation“ i „Coding with eTwinning“ , na kojima su sudionici bili osnaženi mnogima alatima, idejama i sugestijama za još uspješniju provedbu eTwinning projekata. Ovo je ujedno bio i najzanimljiviji dio konferencije. Posebno sam uživala u radionici kodiranja u programu Scratch, što svakako planiram iskoristiti sa svojim učenicima.
Treći dan seminara su prikazani primjeri dobre prakse u provedbi eTwinning projekta. Zatim su sudionici trebali pronaći partnere i isplanirati zajednički projekt.
Ja sam isplanirala projekt sa 2 učiteljice iz Poljske (od kojih jedna radi s učenicima s poteškoćama), jednim učiteljem iz Turske i učiteljicom iz Cipra. Projekt je registriran na eTwinning portalu i odobren te je spreman za provedbu.
Naziv projekta je: „Far or Close?“. Uključuje učenike između 10 i 11 godina, te će biti uključeni i učenici s poteškoćama. Bavit će se kulturnim razlikama među zemljama partnericama. Učenici će koristiti razne web 2.0 alate i međusobno će komunicirati i surađivati na zajedničkim temama. Ciljevi projekta su usmjereni na međusobno bolje upoznavanje učenika iz različitih europskih država, poticanje na korištenje engleskog jeziku u međusobnoj komunikaciji, povećanje tolerancije među učenicima prema drugim kulturama i tradicijama, korištenje web 2.0 alata i uključivanje učenika s poteškoćama u projektne aktivnosti. Projekt će trajati od listopada 2016. do svibnja 2017.
Na kraju konferencije je uslijedilo prestavljanje svih eTwinning projekata, podjela certifikata i zatvaranje seminara, te je uslijedio kulturni program i završna zajednička večera u centru Krakowa.
Konferencija je bila izvrsno organizirana, s divnim predavačima,a ono što je najbitnije – „izrodili“su se divni e-Twinning projekti, prijateljstva i suradnja među europskim učiteljima.
Marijana Šundov, Učiteljica RN
e-Twinning konferencija u Ateni, 27.10.-29.10.2016.
Učiteljica Marija Čarija Agoli ,na poziv na natječaj Agencije za mobilnost i programe EU ,dobila je priliku sudjelovati na eTwinning konferenciji u Ateni. Naziv konferencije je bio ”Digitalno građanstvo”, a namijenjena je korisnicima eTwinning portala koji su zainteresirani pokrenuti e- projekte s učiteljima iz Hrvatske i drugih europskih zemalja.
Svaki sudionik bio je obvezan sudjelovati na četiri radionice. Među ostalim, tu su bile jako korisne radionice učenice Matee Velnić i njene mentorice, Ane Pasarić iz Srednje strukovne škole Kralja Zvonimira na otoku Krku. “eTwinning in Classroom: Pupils’ Perspective” i radionica “eTwinning in Practice”. U prvoj navedenoj predstavljene su aktivnosti koje je škola izvršila sa drugim europskim školama u kojima su predstavljena gastronomska obilježja raznih država, a krajnji proizvod je bila knjiga recepata. Također je predstavljen i film o otoku Krku kojeg su izradili učenici srednje škole uz mentorstvo profesorice Ane Pasarić.
Druga radionica je također bila od velikog značaja za polaznike jer su predstavljeni nagrađeni eTwinning projekti. Polaznici radionice su na taj način dobili ideje za projekte, sugestije za upotrebu raznih web alata te priliku upoznati se sa budućim projektnim partnerima. U trećoj radioniciTeachers’ Digital Competence as a Lever for Students’ Digital Citizenship, kao i u četvrtoj “Digital Skills for All” raspravljalo se o važnosti digitalnih kompetencija i područja u njima koja su potrebna razvijati.
Svi polaznici konferencije dužni su ostvariti eTwinning projekte sa partnerima iz europskih zemalja