Lektire u školskoj knjižnici
Jelena Pervan u školskoj knjižnici
Učenici 1. a razreda naše osnovne škole zajedno s učiteljicom Jadrankom Bulj i knjižničarkom Marijom Čelan-Mijić imali su zadovoljstvo prisustvovati iznimno zanimljivom predavanju mlade spisateljice Jelene Pervan. Omiljena autorica “Mrljeka i Prljeka”, “Mede Hrkala i Kamilice” i ostalih zanimljivih knjiga, pročitala nam je jednu svoju slikovnicu. Učenici su oduševljeno slušali i sudjelovali. Prijateljstvo je započelo i sigurni smo da ovo nije jedini posjet drage Jelene našem razredu.
Pale sam na svijetu- lektira učenika 1.a razreda, 28.2.2020.
U petak (28.2.) 1.a razred posjetio je školsku knjižnicu. Zajedno s knjižničarkom pročitali smo i obradili svoju prvu „ozbiljnu” lektiru (Pale sam na svijetu). Saznali smo kako bi to izgledalo da smo sami na svijetu, ali i naučili da kada bi nam sve bilo dostupno to i ne bi bilo baš tako zabavno kako nam se na prvi pogled činilo. Nakon čitanja i razgovora o knjizi, knjižničarka nam je pripremila kviz znanja kroz koji smo pokazali koliko smo dobro razumijeli priču.
Za kraj smo od papira napravili aviončiće te smo u školskom atriju, baš poput Palea, pokušali pogoditi Mjesec. Bilo nam je jako zabavno i veselimo se nekoj novoj lektiri!
Bijeli jelen- lektira učenika 3.d razreda
Kako se lektira može obraditi na drugačiji, zanimljiviji način pokazala nam je naša učiteljica Jelena Runac i školska knjižničarka. U knjižnici smo učili o enciklopediji i kako se njome pravilno koristiti. Najbolje se uči ako se praktično napravi. Čitali smo Bijeloga jelena Vladimira Nazora za lektirno djelo. Knjižničarka je osmislila zadatak da istražimo u parovima životinje koje se spominju u knjizi. Podatke smo morali istražiti u životinjskoj enciklopediji.
A zatim smo izradili memory kartice. Na jednoj je nacrtana životinja a na drugoj podatci o njoj.
Lektira nam je bila poticaj za izradu društvene igre. Mi učenici sami smo smišljali pitanja koja će se koristiti u igri.
Zatim smo crtali bijeloga jelena, a nagradu za najbolji likovni rad dobila je učenica Roza Samardžić. Nagrada su bile personalizirane puzzle.
I još je jedna igra zatim uslijedila. Na kockice smo nalijepili likove i mjesta iz lektire. A na treću kockicu glagole. Trebali smo bacati sve 3 kockice i sastavljati rečenice od slika i glagola koje smo dobili.
Matko Marušić u OŠ Pujanki
Omiljeni dječji književnik Matko Marušić 17.2.2023. posjetio je učenike 4.c i 4.d razreda. Svojim životnim iskustvom i pričama oduševio je učenike. Ono najvažnije što ih je naučio da je znanje bitno i da uče. Isto tako naglasio je da je i knjižnica bitan dio njihovog obrazovanja.
Čokoladne godine- lektira učenika 4.d razreda, 19.10.2020.
Učiteljica 4.d razreda u suradnji sa školskom knjižničarkom izradila je igre prema lektiri Čokoladne godine. Igre su bile: Čovječe ne ljuti se, memory, lenta vremena i obiteljsko stablo.
Na satu lektire učenici su kroz igre provjerili svoje znanje i dobro se zabavili.
Pripovijest o dr.Dolittleu- lektira učenika 3.d razreda, 3.3.2020.
Djeca najlakše uče kroz igru. Kako bi približili lektiru, tj.sadržaj lektire Pripovijest o dr. Dolittleu osmislili smo 4 društvene igre. Sve igre bile su iz sadržaja lektire i na taj način su ponovili ali i nešto novo naučili.
1. igra je bila igra Memory, ali ovaj put nisu spajali 2 kartice nego 3.
2- igra je igra Domino u kojoj su pobliže upoznali likove iz naše lektire.
3.igra je Životinjsko carstvo gdje su u tablice trebali smjestiti životinje i njihovo stanište. Isto tako su razvrstavali mjesto, novac i ljude u posebnu rubriku.
4. igra Put oko Afrike, učenici su plovili brodom oko Afrike i kad bi stali na upitnik morali su točno odgovoriti na pitanje da bi mogli nastaviti plovidbu do cilja. Ako bi netočno odgovorili na pitanje s kartice učenik se vraća dva polja unatrag.
Nada Mihaljević- Anđeo plišanih igračaka
25.4.2023. posjetila nas je književnica Nada Mihaljević. Učenici 4.a i 4.b razreda čitali su njezinu zanimljivu knjigu Anđeo plišanih igračaka. Učenici su bila jako zainteresirani i postavljali su mnoga zanimljiva pitanja.U razgovoru s njom saznali su kako je nastala knjiga i jesi li glavni likovi stvarni ili izmišljeni.
Escape room- Ključić oko vrata
17.12.u školskoj knjižnici učenici 4.d razreda obradili su lektiru Ključić oko vrata na jedan drugačiji način, pomoću Escape room-a. Escape room smo napravili uživo koristići se različitih pitanjima, zagontkama i zadatcima.
Dan prije učenici su morali dešifrirati svoj tim pomoću različitih znakova. Timovi su bili : zeleni, plavi, crveni i žuti. Unutar timova odredili su vođu i kojim će redom tražiti zagonetne predmete.
1. zadatak bio je pronaći papir u boji svog tima na kojem se nalazila križaljka.
2.zadatak: da bi došli do pitanja pomoću kojih će ispuniti križaljku morali su riješiti zagonetku. rješenje zagonetke bio je predmet, a ispod predmeta ključić s novom uputom. U uputi je pisalo da pronađu škrinjicu koja je omotana bojom tima.Škrinjicu su otključali s ključićem i unutra pronašli pitanja za križaljku.
3. zadatak: Kada su riješili križaljku rješenje je bilo ISPOD STOLICE. Ispod stolice nalazio se novi zadatak. Pomoću asocijacija trebali su pogoditi o kojem dijelu Zagreba se radi i taj dio pronaći negdje u knjižnici. Iza natpisa dijela Zagreba krio se matematički zadatak koji je bio 2.dio šifre. 1. dio šifre bio je zadatak iz lektire.