2013-10-07 15:16:14

Demant ravnatelja Borisa Vidovića na članak objavljen u Slobodnoj Dalmaciji

Ravnatelj OŠ Pujanki gospodin Boris Vidović reagira na članak Nemaju ni kredu, a ravnatelji na račun škola BORAVE U BUDVI. Nastavnicima i učiteljima sve gori standard, a šefovi troše novac na stručna usavršavanja u inozemstvu, s istaknutim podnaslovom PROSVJETNI SKALNDAL, objavljen 5.10.2013. u Slobodnoj Dalmaciji

Poštovani,

sukladno članku 38. Ustava RH molim pravo na ispravak neistina iznesenih u članku: Nemaju ni kredu, a ravnatelji na račun škola BORAVE U BUDVI. Nastavnicima i učiteljima sve gori standard, a šefovi troše novac na stručna usavršavanja u inozemstvu, s istaknutim podnaslovom PROSVJETNI SKALNDAL, objavljen 5.10.2013. u Slobodnoj Dalmaciji.  Uz to, SD  je jedino objavila moju fotografiju, od 52 hrvatska ravnatelja koji su sudjelovali u stručnoj konferenciji ravnatelja u Budvi,  s ironičnim dodatkom: „Preuređenje njegove škole, kako znamo, još nije dovršeno.“

Kao jedan od prozvanih odgovaram na upit vaše novinarke Marijane Cvrtila: „Kakve konkretne koristi maju hrvatske škole od ovakvih skupova?“.

Stručni skup ravnatelja na Drugoj regionalnoj konferencija ravnatelja u Budvi održan je temelju zaključka Konferencije Školskih lidera Europske udruge ravnatelja (The European School Heads Association - ESHA), čiji su punopravni članovi Hrvatska udruga ravnatelja osnovnih škola i Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja, koji su doneseni u Edinburgu, u Škotskoj u 2012. Nakana je bila da se baš zbog smanjena troškova počnu održavati  regionalne godišnje ESHA konferencije u Jugoistočnoj Europi u cilju pružanja stručne pomoći ovim državama radi unapređenju modela rada školskih ravnatelja prema prihvaćenim standardima u državama Zapadne Europe.

Treba istaknuti da ESHA djeluje kao službeni partner Europske Komisije! Partnerstvo Europske Komisije i ESHA očituje se financiranjem, putem javnih natječaja, projekata ESHA u profesionalizaciji ravnateljskog posla po najvišim stručnim standardima u svim članicama EU, i posebno državama iz Jugoistočne Europe od 2012. godine.

Godišnja stručna konferencija u Budvi za članice ravnateljskih udruga iz Slovenije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Makedonije i Crne Gore, planirana po zaključcima ESHA i Brussela, trebao je analizirati raskorake između sadašnje prakse s najvišim standardima europskih država i predložiti konkretna rješenja za smanjenje ili potpuno eliminiranje istih.

Svi predavači su pozvani su prema evidentiranim dokazima o uspješnosti u implementaciji različitih projekta EU i Vijeća Europe u svojim školama, procijenjenih od nezavisnih procjenitelja prema strogim  i objektivnim EU indikatorima izvrsnosti, broju napisanih članaka u inozemnim stručnim časopisima i održanim predavanja na međunarodnim skupovima. 

Uz ravnateljicu Prve sušačke hrvatske gimnazije iz Rijeke Đudite Franko, ravnatelja Pomorske škole Zadar Svetka Perkovića, bio sam predavač odabran od strane organizatora predstavljati Hrvatsku na ovom skupu. Organizatori konferencije zabilježili su da su hrvatski predavači privukli najveći interes kolega sudionika na svojim predavanjima i radionicama.

Moje je izlaganje bilo posvećenoj aktualnoj i relevantnoj temi kako povećati obrazovne rezultate škola promjenom paradigme zastarjelog modela upravljanja i rukovođenja s  modelom obrazovnog lideršipa koji se uspješno provodi u državama Zapadne Europe. Zanimljiva je činjenica da  vaša novinarka stalno spočitava hrvatskim ravnateljima šefovanje, dok smo se mi zalagali da suradničkim radom izradimo profesionalne Standarde za obrazovne lidere, u vidu zajedničkog EU projekta koji bi se financirao iz novoutemeljenog programa Erasmus + 2014.- 2020. s proračunom od 19 milijardi eura.

Moja inicijativa da razmjenom dobre prakse i podršci reforama u zemljama članicama i zemljama koje nisu članice (novost u odnosu na raniju politiku EU), kada se upravo u Hrvatskoj i drugim  državama intenzivno donose prosvjetne, znanstvene i tehničke strategije razvoja, kreiranje ovakvog transnacionalnog projekta s fokusom na razvoju i implementaciji inovativnih praksi sa ciljem uzajamnog učenja na razini EU i zemljama koje nisu članice, radi jačanja njihovih kapaciteta i provođenja nužnih reformi, primljena je aklamacijom svih prisutnih u velikoj kongresnoj dvorani, a Organizacijsko vijeće konferencije ga je prihvatilo u svojim zaključcima, na što su hrvatski ravnatelji ponosni.

Prema tome, okarakterizirati ovu konferenciju kao „ravnateljski turizam“ hrvatskih ravnatelja je neutemeljeno. Informacije iz nepovjerljivih izvora trebalo je provjeriti barem kod pozvanih (i prozvanih) predavača, organizatora, ASHE i Europske Komisije, a ne temeljiti svoje zaključke na izjavama voditelja turističke agencije u Budvi?!

Umjesto pohvale hrvatskim ravnateljima zbog aktivnog angažmana i prikazane volje, znanja i kompetencija u preoblikovanju nove učinkovitije hrvatske škole i osmišljavanju povlačenja novca iz EU fondova, drvlje i kamenje je bačeno na najbolje hrvatske ravnatelje, bez ikakva osnova.

Napominjem da su organizatori konferencije snosili troškove pozvanim predavačima; ukupni trošak boravka hrvatskih ravnatelja u Budvi bio značajnije manji od troška sličnih stručnih troškova koji se održavaju za učitelje, stručne suradnike i ravnatelje u Hrvatskoj.

Možda bi informacija bila potpunija da napravite pojedinačne razgovore s ravnateljima predavačima koje su sve inovacije su uveli u svojim školama, a o kojima čitatelji znaju malo ili ništa.

Boris Vidović, ravnatelj,
Comenius Coordinator &
Certified Trainer of The Netherlands School for Educational Management
ospujankiusplitu@gmail.com

 


Osnovna škola Pujanki