preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

       

JUTRO
    1. sat:    08:00 - 08:45
    2. sat:    08:50 - 09:35
    3. sat:    09:40 - 10:25
    odmor    10:25 - 10:40
   4. sat:    10:45 - 11:30
    5. sat:    11:35 - 12:20
    6. sat:    12:25 - 13:10

  POSLIJEPODNE
    1. sat:    14:00 - 14:45
    2. sat:    14:50 - 15:35
    3. sat:    15:40 - 16:25
    odmor    16:25 - 16:40
   4. sat:    16:45 - 17:30
    5. sat:    17:35 - 18:20
    6. sat:    18:25 - 19:10

Priloženi dokumenti:
zadaci grafikoni a.xlsx

Vijesti

Večer matematike

Dana 1.12. 2015. održana je Večer matematike u našoj školi. Učenice osmih razreda, Katarina, Kate, Anamarija, Maria i Lea, razgovarale su s gostima, učenicima i djelatnicima škole te napisale ovaj tekst. Za fotografije su zaslužne  Antea, Vana i Paula.


Tijekom večeri školsku zgradu okupiralo je čak 270 učenica i učenika u pratnji roditelja, sestara, braće, čak baka i djedova. Odlučile smo porazgovarati s nekima od njih i donosimo vam njihove dojmove…

Za početak porazgovarale smo s ravnateljem Matom Glavinovićem.

Ravnatelj nam je rekao da potiče i uvijek će poticati ovakav način učenja. Želio bi da se ovakve večeri organiziraju i za ostale predmete. Iako škola nije baš u najboljem financijskom stanju, ravnatelju ništa nije skupo ako je za dobrobit đaka. Školu je posjetilo mnogo roditelja i učenika. Sjetio se kako je imao ovakve prigode i u osnovnoj školi u kojoj je radio kao učitelj. Matematika mu je bila omiljeni predmet te mu je ova večer bila zabavna i odlično se proveo.

Zatim smo za razgovor zamolile učiteljice i učitelja Matematike koji su zaslužni za ovu Večer.

Prvo smo razgovarale s učiteljem Marinom Čalom. Njemu je ovo prvo sudjelovanje na Večeri matematike u OŠ Pujanki. Rekao nam je da je rado pomogao u organizaciji te da mu je bilo zabavno i organizirati i sudjelovati. Također nam je rekao da nije mnogo vremena potrošio na organizaciju. Većina ideja potekla je od učiteljica koje su i ranije sudjelovale u ovom događaju. Ipak, dodao je da su i učenici imali neke kvalitetne ideje koje su realizirane. Ovakve zadatke djeca rijetko vježbaju na dodatnoj i dopunskoj nastavi pa je ova večer tim zanimljivija.

Sljedeća je bila nastavnica Nina Šegvić koja nam je naglasila da su učenici sa zadovoljstvom sudjelovali u pripremi i organizaciji ove večeri, ali unatoč svemu tomu uvijek ima i učenika koji nisu toliko zadovoljni, uglavnom zbog buke. Organizacija joj je oduzela prilično mnogo vremena. Kaže da su je i učenici inspirirali ponekom vlastitom idejom koje je ona s veseljem prihvatila. Tijekom organiziranja bilo svega... i zadovoljstva i nerviranja, no većinom je prevladavalo zadovoljstvo i ponos.
 

Pod njenim vodstvom, a tijekom izvannastavne aktivnosti Mladi matematičari, učenice šestih razreda, Lucija, PaolaNora, Marija, Nina i Mirta, napravile su Barbie u prirodnoj veličini.

U biti, „prirodno“ i nije prava riječ jer je njihova Barbie visoka 2.2 metra!

Kako je do toga došlo? Razgovarajući o proporcionalnosti, zapitali su se je li ta popularna lutka uopće proporcionalna, tj. postoji li žena proporcionalna Barbie. Stoga su izmjerili opseg ručnog zgloba Barbie i Nore, učenice 6. razreda. i zaključili su da je Norin zglob 7 puta veći od Barbieinog. Zatim su izračunali, uz pomoć kolege Lovre, koliki bi bile ostale dijelovi tijela Barbie da ih uvećaju 7 puta.

Tako je nastala ova Barbie a koliko nalikuje tj. nalikuje li uopće ljudskom biću, zaključite sami s fotografija iz galerije.

Izrada te velike Barbie trajala je oko mjesec dana. Učenice su ponosne na svoj rad.  Koristile su stiropor, tempere, tkanine, čak i nakit, te se dobro zabavile pri izradi ali i puno toga naučile.

IvanaKlara, Valeria i Katarina su se bavile lijepim i manje lijepim pravokutnicima te su predstavile svoj rad a Bepo, Sandro, Ivan Filip i Bono su bili zaduženi za matematičke viceve. Vanja, Tonći i Antonio bavili su se, pak, matematičkim trikovima.


 

Za vrijeme Večeri matematike održala se i debata u kojoj su sudjelovale učenice i učenici sedmih razreda a pod vodstvom prof. Ivane Bulić. Sudjelovale su dvije suprostavljene skupine : afirmacijska, koju su činile Mila, Anica i Karla, i negacijska s Gabrielom i Kristinom i Mariom. Tema debate je bila ,,Uvođenje tableta u škole''.

Afirmacijska skupina zalagala se za uvođenje tableta u škole. U svojem prvom izlaganju su bili vrlo uspješni i uvjerljivi. Naveli su razloge zbog kojih se isplati modernizirati se a neki od njih su : očuvanje šuma, otvaranje novih radnih mjesta i recikliranje. Dakle, oni su se zalagali za lakše, isplativije i učinkovitije obrazovanje.

Negacijaska skupina se nije slagala s tim. Njihovi argumenti su bili : zračenje tableta, loše pamćenje, hrđanje grafomotorike, ovisnosti i nedostatak komunikacije. Uz to, naveli su još nekoliko razloga zbog kojih su smatrali tablete problematičnima. To su : potreba za skupim tabletima (nedovoljno novca), nestanak struje, netočni i štetni podatci koji se nalaze na internetu te punjenje (trošenje stuje). Glavni motiv njihovoj negaciji bio je ,,Knjiga je moj prijatelj!''. Smatraju su da je knjiga vječni zapis te da ona ne može nestati osim ako je ne zapalimo, a podatci na tabletima se mogu lako izbrisati i vječno nestati. Također su naglašavali da oni nisu protiv modernizacije. Naprotiv, oni su za modernizaciju, ali bez oštećenja zdravlja.

Na kraju debate nije bilo pobjednika zato što je ovo bila školska debata bez sudaca.  

Debatni klub u našoj školi postoji od prije mjesec i pol dana pa možemo zaključiti da su naše učenice i učenici jako dobro raspravljaju jer nakon malo vremena već su postali pravi profesionalci.
Čestitamo im svima!

Zatim smo intervjuirali učiteljicu Blaženku Kunac koja nam je rekla da su joj osmaši bili i desna i lijeva ruka u organizaciji Večeri matematike. Osmislili su plakat i izradili ga, uredili panoe i pomagali mlađim učenicima. Kaže da bi bez osmaša puno teže odradila sav posao, ali i petaši su pokazali izuzetan interes kako pri izradi plakata tako i za dolazak i sudjelovanje u igricama. Posebno je ponosna na pano pun zadataka s osnovne razine državne mature koje su osmaši riješili potpuno samostalno na dodatnoj nastavi. Ovo je, kao i ostali nastavnici, odradila sa zadovoljstvom. Rekla je da je njen posao užitak raditi uvijek, a posebno kada se organizira ovakav događaj u kojem učenici rado sudjeluju. Zajedno s kolegama i učenicima, intezivno se pripremala dvadesetak dana, no pripreme za ovu večer traju kroz cijelu godinu jer se uvijek nešto može iskoristiti ili prezentirati na Večeri. Misli kako je veliki broj djece, roditelja, baka i djedova najbolji pokazatelj da ovakve događaje ne vole samo djeca, već i odrasli te napominje da je Večer matematike namijenjena svima, a bolji đaci su tu da pomognu onima kojima matematika malo zapinje. Takvim đacima, kojima matematika i nije jača strana, ove Večer  je prilika da shvate kako matematika i nije toliki bauk. Kroz igru je sve lakše pa i učenje!

Anamarija Bajić, učenica 8.B razreda, je sudjelovala u organizaciji te kaže da je sa zadovoljstvom pomagala nastavnici: „Kad nam je nastavnica ovako odlična, nema razloga zašto joj ne bih pomogla˝.  Također kaže da će se teško oprostiti od osnovne škole, prijatelja, nastavnika, a posebno događaja kao što je Večer matematike. Sudjelovala je na svim dosadašnjim Večerima matematike, ali ova joj se najviše svidjela jer je sudjelovala i u organizaciji.

Bernard Bajn, učenik sedmog razreda, nam je priznao da mu matematika nije baš jača strana, ali ova Večer mu je pomogla pri učenju jer je kroz igru shvatio matematiku. Ni u kakvom slučaju, kaže učenik, ne bi htio biti učitelj koji predaje matematiku. Želio bi i da se i sljedeće godine održava Večer matematike, a htio bi i da ovogodišnje novinarke i fotografkinje ponovno sudjeluju. Iako mu je žao što osmaši odlaze, itekako je ponosan što će on sljedeće godine zauzeti naše mjesto.

Razgovarale smo s još jednim osmašem, Angelom Miličevićem.

On nije oduševljen ovom Večeri matematike, kaže da mu je prošlogodišnja bila bolja. Razlog tome je količina hrane i to što on nije bio u mogućnosti sudjelovati u organizaciji. Nije bio baš pričljiv, no, kako kaže, zabavio se tijekom ove večeri.

Porazgovarale smo i s nekim roditeljima. Svi su nam, više-manje, davali slične odgovore, pa nećemo navoditi sve. Mama jednog učenika petog razreda je rekla kako je, što se matematike tiče, zadovoljna svojim djetetom, iako uvijek može i malo bolje. Ova ju je večer podsjetila na njeno đačko doba. Nije tada imala ovakve programe pa joj se ovo čini napredno i zadovoljna je. Tijekom večeri zbližila se sa svojim djetetom, te joj je drago što se ovo održava jer tako djeca i roditelji obnavljaju svoje znanje kroz zabavu.

Drugi roditelj kojeg smo intervjuirale bila je majka učenice osmog razreda. Kaže da je ovo druga godina u kojoj je i ona došla na Večer matematike sa svojim djetetom i da se jako dobro zabavlja. Kroz razne igre prisjetila se svog  znanja matematike, koja joj je bila omiljeni predmet. Iako nije upisala matematičku gimnaziju, matematika joj je ostala u srcu i ponosna je što joj je kćer krenula istim stopama. Sviđa joj se program koji su osmislili naši učitelji za večeras. Ne bi mijenjala ništa i misli da su svake godine ideje još bolje. Cjelokupni dojam joj je za 5+.

Učiteljice i učitelji drugih predmeta večeras su brinuli za red, rad i disciplinu.
Jedan od njih je bio učitelj Tehničke kulture Ante Milić. On kaže da je ponosan na ovaj događaj, te da bi mu bilo drago da se nešto ovako priredi i za njegov  predmet. Kaže da je voljan uložiti vrijeme i trud u to, te da smatra da način učenja kroz igru dobar i da bi se trebao više provoditi na redovnoj nastavi bilo kojeg predmeta.

Postavile smo nekoliko pitanja i učitelju Tomislavu Grubišiću. Ponosan je na ovu Večer , te želi da se još ljudi priključi ovom događaju. Htio bi da se i za njegov predmet (Informatiku) održi ovakav događaj, naravno, nakon što škola prikupi dovoljno računala za svih. Spreman je uložiti trud i vrijeme za Večer informatike, no to tek sljedeće godine. Misli da bi se ovakve tematske večeri trebale održavati za manje popularne predmete, kao što su fizika, kemija... I, najvažnije, odlično se provodio tijekom ove večeri i bilo mu je zanimljivo igrati matematičke igre s učenicima.

Maji Čop, učiteljici Hrvatskoga jezika je drago što se ovoliko mnogo učenika odazvalo na poziv za Večer matematike. Htjela bi i da se nešto slično događa za svaki predmet, te bi rado sudjelovala u organizaciji. Smatra da je sve dobro organizirano jer su ponuđene mnoge zanimljive matematičke igre. Iako je nastavnica Hrvatskog jezika, smatra da je matematika popularnija od njenog predmeta. Također misli da će učenici bolje shvatiti matematiku kroz igre koje su bile ponuđene večeras.

I učiteljica geografije i govijesti Ivanka Vuletić je zadovoljna večerašnjim događajem. Voljna je uložiti svoj trud i vrijeme za organizaciju nečeg sličnog i za svoje predmete, jer ipak je najvažnije da djeca bolje nauče. Kao i većina, smatra da je učenje matematike kroz igru bolje nego obično učenje. Zato ona ovakav način učenja primjenjuje i na svojoj nastavi.

Učiteljica razredne nastave, Sanja Bagarić-Hrovat,  zadovoljna je odazivom kako učenika,  tako i roditelja. Smatra da bi odaziv bio dobar i na večeri posvećene nekim drugih predmeta, te da je ovo odličan način da djeci prikažemo matematiku kao neku laku igru i da im damo poticaj da dobro uče. Kao što kaže ''Najbolje se uči kroz zabavu.''

Učenik petog razreda Petar Lozančić kaže da mu je lakše učiti i rješavati matematičke zadatke kroz  zabavu. Kaže da je shvatio sve lekcije koje je zasad učio, te da mu neki od ukućana pomažu u rješavanju zadataka koje baš ne razumije. Najviše mu se svidjela najnovija lekcija. Rekao je da se jako zabavio na Večeri matematike, te da su mu igre bile zanimljive, iako su neke i malo teške.

Franko Dobronić, također petaš, odgovorio je na naša pitanja. Za sada je učio prirodne brojeve, skup prirodnih brojeva i djeljivost brojeva. Najdraža cjelina mu je Djeljivost  jer je to gradivo najbolje shvatio. Kada smo ga pitale bi li htio biti matematičar  bio je neodlučan jer mu je, kaže, gradivo ponekad dosadno i  ''ne može toliko dugo stajati na nogama''. Više mu se sviđa učenje kroz igru, nego ono na uobičajen način. Svidjele su mu se sve igre jer su bile zanimljive i ''prelagane''.

Josip, učenik nižih razreda, rekao nam je da mu je puno lakše  rješavati zadatke kroz  zabavu nego kroz uobičajen način. Zanimljive su mu lekcije ove godine i zabavio se večeras. Ne zna bi li se bavio matematikom kad odraste jer taj posao ima i dobrih i lošijih strana. Najzanimljiviji dio večeri mu je bilo, naravno, igranje.  Uspio je riješiti nekoliko igra do kraja pa kaže da nisu bile ni preteške, ni prelagane. Oduševljen je ovom večeri, te nam je obećao da će doći i sljedeće godine.

I, kao šećer na kraju, intervjuirali smo našeg bivšeg učitelja matematike Dejana Petrovića koji nas je večeras posjetio. Rekao je da je prošle godine i sam sudjelovao u organizaciji Večeri matematike pri čemu je uložio mnogo truda i vremena za organizaciju, no, kako kaže, sve je to učinjeno s ljubavlju. Ponosan na učenike i sve ovo mu nedostaje.

Nakon puno odigranih igrica, pojedenih kolača i zanimljivih razgovora došao je red i na izvlačenje sretnih dobitnica i dobitnika lutrije. Izdavačka kuća Alfa darovala nam je lijepe i korisne darove na čemu im od srca zahvaljujemo, posebno njihovima Tomislavu i Jeleni koji su nas i posjetili večeras s punim vrećicama kolača!

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Tomislav Grubišić   datum: 11. 12. 2015.

E-dnevnik

Produženi boravak

Linkovi

     

        

          

            

 ictunastavi.blogspot.gr

 

       

Obavijesti o provedenim aktivnostima u okviru Erasmus+ projekata možete pronaći na ovoj poveznici:   https://live.etwinning.net/profile

Materijale s radionica Večeri matematike možete pronaći na sljedećem linku


Dokumenti MZOS





preskoči na navigaciju